FIFA MANAGER 11 とか 10 の 付箋
サッカーシム "FIFA MANAGER" について未熟なひよっこがメモしていくブログです。This blog is about the UK version of FIFA MANAGER.
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2009/09/15(火) 14:49 ■ FM10 - 発売前情報
FAQ with Screenshots 3/4
Can I continue my game at a later point?
Yes, you can. There is an auto save at the beginning of each turn. This auto save can be re-activated in the lobby at a later date. At least half of the players have to be online again. Players who are not online will be managed by the AI, but can re-enter the game later on.

What happens, if the host ends his game or has problems with his connection?
This will send all co-players back to the lobby. We're working on a solution which will change the host dynamically and are planning on rolling this out with an update later on. But if the host continues, you can access the available save game and continue playing from there; this will cost you one week of in-game time at a max. At the moment the game ends, if the host doesn't continue.

How do the trophies and high scores work?
During each game, you gain manager points, e.g. by winning matches and championships or through the training progress of your team. These points are added up through all the games you play and these are displayed in the high score list. In addition to that you can win up to 70 trophies by meeting certain criteria. Trophies can only be won in multiplayer mode. It will be a great challenge to win all these trophies for your collection.

How many traits will the players have compared to the main game?
A player's level ranks from 1 to 20. We've decided to use this system so that there is a more obvious direct effect, if a player moves one level up. In addition to that, every player can have up to 3 special skills (e.g. heading, speed, crosses) which tangibly influence the match calculation. This omits the detailed skill values from FIFA MANAGER 10.

What is the "condition" of a player?
The condition of a player is composed of his morale as well as his performance in previous matches and influences his level. For example the morale is influenced by the frequency of his assignments, a short-term change in the line-up before a match or the approval (or denial) of a pay raise, if the player asks for it.

How does the training work?
Every player has a 5-step training progress for his overall level and his special skills. Progress can only be made if the player's training goal matches the team's training goal for the respective day. As soon as the progress has been completed, the player either moves up one level or gains a special skill.



後でゲームを再開できますか?
できます。ターン毎のオートセーブがあります。これによって次回、ロビーからゲームを再開できます。再開するには少なくともプレイヤーの半分がオンラインである必要があります。オンラインでないプレイヤーはAIがプレイしますが、後からゲームに再加入することもできます。

ホストユーザがゲームを終了したり、接続に問題が生じたらどうなりますか?
参加中のプレイヤーはロビーに戻されます。現在ホストを自動的に変更できるよう解決策を検討中で、後のアップデートで反映されるでしょう。しかしホストが再接続すれば、セーブされた時点のゲームにアクセスでき、そこから再開できます。これはゲーム内時間で最大で1週間かかる(1週間分元に戻る?)でしょう。ホストが再接続しないとき、ゲームは終了となります。

トロフィーやハイスコア獲得はどういう仕組み?
ゲーム毎、試合に勝利したり、優勝したり、トレーニングプロセスを通じて、マネージャーポイントを得ますが、このポイントは加算されていき、ハイスコアリストに表示されます。また一定の基準に満たすことで最大70のトロフィーを勝ち取ることができます。トロフィーはマルチプレイヤーモードでのみ得ることができ、全て獲得することが大きな目標となるでしょう。

メインゲームと比べて選手の特徴にどれくらい違いがありますか?
プレイヤーレベルが1~20までになっています。これによって選手がレベルアップした時、より直接的な効果があります。また選手は3つまで特殊スキルを持つことができ(例えばheading, speed, crosses)、試合結果にはっきりと影響します。FIFA MANAGER 10からの詳細スキル値は省略されます。

選手のコンディションはどう決まりますか?
コンディションはモラルや直近の試合のパフォーマンスから成り、選手のレベル値に影響します。例えばモラルは選手の役割を度々変更したり、試合直前の短期間のラインアップ変更、要求された給与アップの賛成(や拒否)に影響されます。

トレーニング方法はどうなりますか?
選手は総合レベルと特殊スキルに対し、5段階のトレーニング経過があります。選手のトレーニングゴールとチームのトレーニングゴールがマッチした日のみ進展し、完了すれば選手がレベルアップしたり、特殊スキルを得ます。


[ オプション画面 ]
Options
ゲーム中断する時は左上の「Leave Game」をポチッとします。ゲームをHostしてる場合は左下でゲーム進行の制限事項を設定可能。


[ 個人トレーニング ]
Individual Training
個人のトレーニング目標を設定。但し既にSpecial Skillsを3つ持ってる人とGKはそれ以上特殊スキルを上げれない

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FAQ with Screenshots 2/4 FAQ with Screenshots 4/4
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